суббота, 19 декабря 2015 г.

December 17, 2015 Rysslands president Vladimir Putin höll sin årliga presskonferens på World Trade Center i Moskva. Ruposters publicerar de viktigaste svaren president frågor journalister från olika länder: "The ombildning i regeringen": Jag behandla människor med omsorg. Jag anser att ombildning inte behövs, hindrar det. Om det är något som någon inte fungerar, som jag är ansvarig, också, och det är mitt fel. Vi tänka tillsammans med regeringen för att förbättra strukturen. Sådana planer är, men de är inte dramatiska, de har inte karaktären av personligheter.

"Konflikten med Turkiet"Vi anser att de åtgärder som de turkiska myndigheterna - detta är inte en ovänlig och fientlig handling. Vad upprörde oss: vad gör i dessa fall - plocka upp telefonen och ringa. Istället flydde omedelbart till Bryssel, började Nato att gömma sig bakom. Smygande islamisering som Ataturk vände sig i sin grav, sade hon att i Turkiet finns militanta, och då de använder viseringsfria resor, ange och lös. Om den turkiska ledningen beslutat att slicka amerikanerna på ett ställe, jag vet inte om de gjorde, vare sig det är amerikanerna. Med nuvarande turkiska ledarskapet vår svårt eller nästan omöjligt att förhandla."På den fasta basen i Syrien"Basen är en allvarlig infrastruktur som krävs för att investera pengar där. Och varför ska vi hålla allt under kontroll? Vi hade inte medeldistansrobotar - vi har dem alla förstörda, eftersom de bara har varit på marken. Amerikanerna förstörde det var på marken, men "tamagavki" havet och avianositelyah vänster. Vi har inte haft, nu har. Om någon har att få det, och så vi kommer att få."Konflikten i Donbas":Vi har aldrig sagt att det inte finns några som deltar i det militära området människor och lösa vissa uppgifter. Men de ryska reguljära trupper där. Känn skillnaden. Du nämnde två eller tre personer som erbjuder mig och sedan kallas den långa listan av dem som. Jag tror att utbytet ska vara likvärdiga. Om du ändrar, måste du ändra "allt för alla". Vi är inte intresserade av att förvärra konflikten. Tvärtom, vi är intresserade av det faktum att han fick så snart som möjligt, men inte på bekostnad av människoliv."På mordet på Nemtsov":Jag var bekant med honom personligen och vi har inte alltid honom med dålig attityd. Jag gör något med det i allmänhet aldrig inte förstöra relationer. Han har valt en väg av politisk kamp, ​​personangrepp, och så vidare. Men jag är van vid det - han är inte ensam. Men detta betyder inte att en person ska dödas. Jag kommer aldrig att acceptera. Detta brott bör utredas, förövarna bestraffas, vem det var. Ingen kommer att täcka, men vi måste vänta för undersökning av objektiva uppgifter."Krisen":Jag stöder den politik som centralbanken trygga makroekonomisk stabilitet. Du kan inte sänka räntan på administrativ väg. Overseas är lägre, men de och andra problem. Vi har inflationshotet, och de har hotet om deflation. Att sänka räntan, bör du inte hysch om centralbanken, som under sovjettiden, och hjälpa regeringen och centralbanken att sänka inflationsrisker."Åh," Platon ":Du måste undersöka problemet. Alla skatter är inte någons ficka, och 100% till vägfonden i Ryska federationen. Och därifrån alla avgifter till öre kommer till regionerna. Jag kommer från en arbetarfamilj, jag vet att män [lastbilschaufförer] injiceras, men det är nödvändigt att lämna "grå system". Vi måste hjälpa dem. Det är nödvändigt att avbryta fordonsskatten för tunga som tvingas betala för körsträcka. Jag hoppas att regeringen kommer att ta lagen i början av 2016."På bonus till ledningen för statliga företag":Den första personen [publika bolag] - Jag sa till dem att det inte säga, jag hoppas att de hör mig - kan vara en del av sin inkomst, de måste se till att lägre nivå chefer alla betalades som det ska, genom internationella standarder, kan en del av dessa inkomster skicka och till välgörenhet. De skulle inte bli dålig."Om framtiden för IL-96":Först nu var en viktig händelse. Det skapades PD-14 motor. Detta är den första produkten i sitt slag sedan slutet av 80-talet, en stor prestation av våra motorbyggare. Detta gör det möjligt att utveckla våra flygplan och på. Funktioner IL-96 tillät oss att utveckla en hel rad av flygplan. Motorn var den svagaste länken, vi kommer att klara av flygelektronik. Våra motorer är bättre. Flygplanet kommer att bli bättre."Familjen":Jag läste olika medier. Mina döttrar bor i Ryssland, de studerade bara i ryska universitet. Detta är naturligtvis inte betyder att de inte har kontakt med kollegor. De fortsätter att lära och arbeta, flytande på tre språk. Jag är stolt över dem. Min dotter är inte engagerad i näringslivet, är de inte inblandade i politiken, kommer de inte klättra. Tala om var min dotter fungerar, jag har aldrig gjort och jag kommer inte, av många skäl - bland annat om säkerhetsfrågor. De har aldrig varit stellar barn. De lever sina liv och göra det med värdighet.